söndag 7 november 2010

Tomteluva

På fredag fyller min bror år. Jag kom på igår att jag ska sticka en tomteluva till jul åt honom. Kan jag kanske hinna få klart den på en liten vecka så han kanske kan få en present från sin fattiga syster ändå... Upp med 105 maskor på rundstickan och så blir det till att nöta på pendeln. Skönt att få lite att göra när jag åker. Det är ju ändå 50min varje dag. När luvan är klar ska jag jobba på en julgransmatta åt min mor, hon har snackat om att hon velat ha en i flera år nu och köpte ett julgransmattekitt åt mig i present iår. Det kan vara en hint, men jag är inte helt säker... Även då som hon försåg mig med garn till brorsans tomteluva, börjar verka lite misstänkt nu...

1 kommentar:

bitterfittan sa...

oj nu måste man snart börja tänka på julklappar ja ;)