lördag 20 november 2010

Jag såg det snöade, jag såg det snöade...

Det snöade igårkväll så imorse strax innan 8 när jag vaknade satte jag mig och broderade en snögubbe på julgransmattan, kände att det passade bra. Och så såg jag på nyhetsmorgon, de har samma nyheter väldigt många gånger och nästan bara skräp mellan. Fast idag var Malin Baryard gäst så det var intressant att se. När snögubben var nästan klar tog jag mod till mig och diskade det som blev över vid gårdagens diskstapats. Det följdes att annat allmänt plockande, sånt jag aldrig får gjort annars, men som är så skönt när det är färdigt och sen åt vi lunch. Jag är på väg till affären för att handla middag och morgondagens lunch. Liksom igår blir det idag hamburgare, då hinner inte bröden mögla och hemgjorda hamburgare får man inte nog av och sen är det tänkt att jag ska vara ambitiös och grädda våfflor imorn... Om ingen lurar mig till att steka pannkakor eller får hit en plättlagg för då blir det andra bullar.

Har hört nån slags rykten om att en av Tobbes polare tänkte komma över idag så jag ska nog fortsätta med det där tråkiga, men ack så nödvändiga plockandet nu.

Over and out!

1 kommentar:

bitterfittan sa...

jotack det är bra (: ska se håkan ikväll så jag är pepp som tusan