söndag 14 november 2010

Drömmen om ordning och reda...

Idag har jag hittills diskat, tagit ut sopor, burit ner lite grejer till vårt förråd och försökt snygga till lite i sovrummet. Jag längtar verkligen efter att kunna komma hem och bara bli glad av att titta in i de olika rummen. Nu när jag ser alla saker och lådor blir jag snarare stressad av vetskapen att jag verkligen borde packa upp/undan och hitta vettiga lösningar till allt. Men med ett steg i taget börjar det faktiskt bli bra ändå. Vi vet ännu inte när målarna tänker komma instormande och ställa till mer kaos, men när de varit här kommer det finnas riktiga möjligheter att faktiskt bli klar med inflyttningen. De sista lådor som står i förrådet kommer då hit och mina böcker får flytta in. Mina böcker och mina krukväxter är ju mina bebisar... Nån gång framöver när vi har råd måste vi köpa ett riktigt skrivbord till Tobbe, men jag börjar komma fram till att hans nuvarande nog kommer få bli en avlastningsyta åt mig. Jag har ganska många prylar som inte har nån stans att ta vägen. På med en duk och några hemliga askar/lådor så blir det nog bra. Nä nu ska jag duscha.

Inga kommentarer: