lördag 4 februari 2012

Vinter i Kungsbacka

Det är riktigt kallt här nu, och har så varit i över en vecka. Skönt och behövligt. Dagen idag, eller imorgon ska jag koka saft, bären ligger och tinar i saftmajan. Det blir sista saftkoket innan nästa skörd, för nu finns bara en påse röda vinbär kvar i frysen! Det är riktigt kul att vi klarat oss så länge på hemgjord saft och i sommar hoppas jag att det blir en omgång hallonsaft också.

Nu ska jag sätta mig och fundera på hur många växter jag ska förkultivera i köksfönstret. Jag tänkte köpa ett "minidrivhus" att ha på fönsterbrädet, men storleken beror såklart på hur mycket som behöver plats i det samtidigt. Först ut kommer chili och paprika vara och när de växt till sig och flyttat så ska annat in, det känns som om det kan bli ganska mycket annat...

Inga kommentarer: