söndag 19 februari 2012

Flängisarna

I fredags var Tobbe med tre vänner till Stockholm och gick på konsert, de räknade med att vara borta hela helgen, men åkte istället hem redan igår. Han ringde och sa att det nog blev stopp i Skövde för hans del och jag brydde mig inget vidare. Hade räknat med en ensam helg och gått ut hårt med städning, tvätt, gardinbyte och kakbak. När jag moppade golvet som bäst ringer det igen och planerna är ändrade, grabbsen kommer hem hit istället och när jag senare tappar om mjödet dräller de in. De fick äran att fixa middag och sen lurade de med mig ut. Det var länge sen sist! Trots att utelivet var dött och Pettsons raggande funkade kasst så var det en kul kväll och som vanligt mådde jag som jag förtjänade idag. Tills jag fick i mig lite chips, då mådde jag bättre. Nu på kvällen har jag varit lite produktiv och snart blir det Äkta människor med sypysselsättning.

Dagens bästa musik: Jag har hört att en av trixarna är gay med Loke och allt jag kommer över med Charta 77.

Inga kommentarer: