torsdag 5 januari 2012

Våfflor!

Det blev våfflor till lunch så nu luktar jag som ett helt våffelbageri, härligt härligt. Nu ska jag lägga sista fingret vid två jobbansökningar som ska iväg, de borde ha skickats redan igår... Tänker att jag ska ringa och höra mig för om några dagar och självklart kolla vidare efter andra jobb. Vi är ju väldigt många som söker jobb här i krokarna...

Jag har två idéer på yrken jag kan tänka mig som kan vara aningen svåra att genomföra. Författare - jättebra idé om man bortser från faktumet att jag är absolut värdelös på att avsluta en bok. Jag har iofs börjat skriva en hel hög... Årstidscafé - ett café som varierar sitt utbud tydligt efter säsong. Att starta något dyligt i caféerna och frisörernas huvudstad känns lite vanskligt. Speciellt när jag har noll erfarenhet av att baka och laga mat i sån miljö. För att inte tala om prissättning och den biten. Men vem vet hur det slutar.

Inga kommentarer: