tisdag 3 januari 2012

Arbetslös och effektiv

Här sitter jag nu, min andra dag som arbetslös. Senare idag ska jag på info på ams och strax blir det cv-filning. Känner mig duktig som diskat och yogat, men är mer sugen på storstädning av balkongen än jobbsökande. Det är ganska mycket sånt som blivit lidande när jag jobbat fulltid. Jag fungerar bäst på 75% tyvärr. Någon gång ska jag väl ha valmöjligheten.

Det var sjukt härligt att hälsa på hemma i Delsbo i några dagar. Jag slappade mest och kollade på när brorsan spelade. Kanske är det därför jag orkar fixa och dona nu. 2012 är året vi ska få ordning på ekonomin (och därmed livet). Inom en månad hoppas jag att vi fått hit skrivbordet vi snackat om i ett halvår och sen kan vi få tummen ur och rensa upp de flyttlådor som står och dör nere i förrådet. Det finns ljus i slutet av tunneln, hoppets låga brinner osv. Det blir nog bra tillslut.

1 kommentar:

Björn sa...

2012 -- jag håller med. Att få ordning på ekonomin och så faller livet på plats.