måndag 16 januari 2012

Fattig eller rik...

Jag har just kollat på Dokument utifrån - Modets offer mot bättre vetande. Jag hade mina aningar om hur illa det är, men det känns väldigt skönt när man är lyckligt ovetande. Att vi haft så kasst med pengar senaste året att det knappt blivit några klädinköp känns plötsligt skönt. Tänk hur mycket gifter jag kommit i kontakt med bara genom det fåtal plagg som är nya här. Jag måste bli bättre på att kolla efter kläder second hand. Saker tvekar jag inte inför att köpa, men kläder är jobbigare då man får leta så mycket mer. Men de är då åtminstone tvättade x antal gånger och jag har verkligen inte råd med riktiga ekokläder i nuläget. Skulle behöva några par med nya byxor/kjolar, så jag får gå på andrahandsjakt i dagarna.

1 kommentar:

snigelpickan sa...

Jag såg också på det där.. och stängde av öronen lika fort, har inte heller råd att handla eko jämt :-/ Men det är skrämmande.

Sv: Haha, och jag som tänkte: vem FASEN är roffe?