torsdag 25 april 2013

Äntligen yoga!

Det tog lite mer än 2,5 år från det att jag slutade yoga på Gotland till att jag på riktigt tog upp träningen här i Kungsbacka. Det var en tid med sporadiska försök att yoga själv, men nu har jag äntligen en bra lärare igen!

Sen några veckor tillbaka har jag medlemskap på träningskompaniet och har än så länga bara frälsts av deras breda och seriösa yogautbud. Med tanke på vad jag betalar och att jag i teorin kan yoga där varje dag är det verkligen värt det.

Jag har ett bättre fokus nu än tidigare och kämpar mest med andning, bandas och koncentration. Att jag hela tiden lär mig mer om asanas och kommer längre in i dem är en positiv sidoeffekt. Just nu lär jag mig bland annat huvudstående och då behövs verkligen de tre komponenterna!

Än så länge är det ashtanga jag tränar, men jag har tänkt att även prova de andra former de erbjuder. Vi får se vad jag tycker...

Inga kommentarer: