måndag 15 april 2013

Träningspepp

Sitter på bussen till jobbet och ute skvalar regnet. Det är så varmt att jag nästan, nästan ångrar att vinterjackan är på... Det hade nog gått med regnjacka idag! Sitter och hoppas att jag ska hinna träna ikväll. Med värmen kommer en önskan att komma i form för mig och jag är redan igång med yoga på "gymmet". De har ett väldigt bra yogautbud ( och klasserna hålls i ett fint och lugnt yogarum, inte någon vanlig sal), men jag vill bygga styrka lite snabbare än jag kan med yoga. Tanken är att prova de olika ledda pass de har, allt utom spinning verkar kul, men kanske testar jag även det.

Jag vill väldigt gärna köpa nya träningsskor, fivefingers för att vara exakt. Mina tjocka gamla dojjor känns rätt onaturliga att röra sig i efter all yoga barfota. Vågar inte göra som pappa, han sprang tydligen barfota i skogen i somras. Men han är å andra sidan "viking" (internt familjeskämt)...

1 kommentar:

Björn sa...

Yay! Fivefinger, eller tåskor, som jag säger är fantastiskt. När man börjat träna i dem vill man inte ha ngt annat!