söndag 1 juli 2012

Ingen stämma för mig iår, buhu!

Det rasslade till på Facebook och några bilder på vackert dräktklädda barndomsvänner laddades upp. Justja, det är ju Delsbostämma idag! Att jag kunde glömma (förtränga) det. Årets bästa dag i Delsbo. Vet inte vad det är med mig och tillfällen då man klär sig för varmt, gärna i ylle och umgås om sommaren, men jag gillar det skarpt. Både när det gäller spelmansstämmor då Delsbodräkten åker på och medeltidsarrangemang då medeltidsklänningarna luftas. Det jag saknar mest förutom att få använda dräkten är att dansa. Dansa folkdans kan ju vara det härligaste jag vet.

1 kommentar:

Gaymasen sa...

Sv: Men eller hur! Det är ju inte vi ickerökare som borde anpassa oss utan dem. Så rökrutor och rökbås lite här och var vore inte dumt så man slipper stå ut med skiten och stinka bajs :))