onsdag 9 maj 2012

Socker

Det är så svårt att hålla det jag lovat mig själv. Eller nä, det är inte svårt, men jag märker vilket sockerberoende jag har. Jag handlar nästan alltid på vägen hem från jobbet när jag börjar bli hungrig igen (vid tretiden, jag äter lunch vid elva) och när jag väl närmar mig kassorna så står allt godis där och lockar. Det är värre på Hemköp än Ica eftersom jag på den senare självscannar och då slipper stå i kö. Idag stod jag med en godisbit i handen och försökte övertyga mig själv om att jag skulle köpa den, men kunde till slut inte förklara varför. Så jag gick utan att köpa den.

Jag inser att ett större stopp i sockerintaget skulle vara det bästa, men det är inget jag vill nu. Kanske senare. Men det måste minska. Jag vill inte sukta hela tiden. Jag vill vara nöjd.

Inga kommentarer: