tisdag 15 maj 2012

Extrem?

Jag börjar fundera på om jag går och blir för extrem i min ensamhet. Jag läser, lyssnar och inspireras. Min önskan att bli mer självförsörjande och göra mycket själv kommer i mycket ur en viss misstro mot att mellanhänder annars förstört brödet, lagt i skit i buljongen och sedan tagit hutlöst betalt. Så jag bakar, kokar buljong och odlar. Kokar salvor och blandar tvål. Ibland när jag talar med vänner får jag en känsla av att mina "insikter" inte riktigt stämmer överens med vad de ser som rimligt. Det är mitt eget val att göra så här, jag vet att det finns fler som jag, men det vore skönt med någon vän att stöta och blöta idéerna med. En person som med liknande idéer, eller kanske med starkare tankar i ämnet skulle nog hjälpa mig att göra mer och resonera bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får väl komma överens om något datum vi kan träffas, så vi "extremister" får prata av oss lite. Så får jag träffa någon som förstår min förfäran över att min Zaffe kämpar för sin rätt att äta lättmargarin, och att han använder det förträffliga argumentet "jag vill har riktigt smör"...

/Elin

Gudrun sa...

Du får köpa riktigt smör till honom ;) Vi måste absolut ses!