torsdag 3 maj 2012

Köpa

Just nu är jag inne i en period då jag gärna skulle göra mig oberoende och fri från samhället. Odla min mat och byta till mig de tjänster som jag inte kan fixa själv. Jag är en superperiodare, men den här känslan återkommer med jämna mellanrum. Mitt i känslan av att vilja slippa köphysteri så pajjar vattenkokaren som jag använder dagligen. Den glappar så illa i kontakten så att den inte ens går igång. Den har tjänat mig väl då jag haft den sedan gymnasiet, men nu var det slut. Jag blev genast irriterad av att behöva dra fram en kastrull bara för lite tevatten och gick därför och köpte en vattenkokare idag. Inte en sån pytteliten (ca. 8 dl) som jag hade innan utan en som kan ta upp till 1,5 l och har en platta där den kokar. Än så länge är jag väldigt nöjd.

Dessutom köpte jag en stor vattenkanna till balkongen. Har en känsla av att två stora krukor med tomater + diverse andra törstiga växter kommer göra det värt pengarna. Det blir ganska jobbigt att gå 10 vändor för att vattna en runda....

Inga kommentarer: