onsdag 2 maj 2012

Älskade sommarvärme!

Första maj kom med superhärlig värme och jag njöt i fulla drag där jag satt på balkongen och riktigt såg hur allt växte.
  • Björnbärsplantan har börjat skicka upp skott på riktigt nu.
  • Jordgubbs- och smultronblommor lovar tidiga bär.
  • Rädisorna växer och frodas.
  • Dillen har kommit upp.
  • Plocksalladen kan man nästan se hur den växer.
  • Sockerärterna börjar titta upp, så fort de syns så börjar de växa rätt snabbt uppåt.
  • Gräslöken har flyttat ut igen. Skönt med mindre kvar i köket.
  • Jag satte lite indiankrasse/slingerkrasse och hoppas de ska ta sig.
Jag har lite smått börjat avhärda mina inneplantor, men det kommer nog avstanna till helgen då det ska bli kallare igen. Det är bara att acceptera att det bara är maj än och då får man räkna med att vädret inte är "perfekt". Räknar iofs ändå med att vi ska slippa minusgrader mer i vår här på tredje våningen.

Inga kommentarer: