onsdag 9 november 2011

Tröja och böcker

Jag stickar på min tröja, det är en och en halv ärm kvar och montering. Innan middagen kollade vi på nätet efter garn till Tobbes tröja, kanske kanske att den kan bli klar innan jul. Kanske. Om jag inte skaffar för många böcker innan dess förstås. Jag fick boxen med nio Sookie-böcker som jag beställde och läste alla på en vecka. Det blev inte så mycket stickat då om man säger så. Nu har jag två som jag väntar på och jobbar på ärmen på bussen så lite hopp för framtiden finns. Om inte annat ser jag fram emot att använda tröjan, under min nya vinterjacka kommer den ge mig isolation nog att klara midvinterkylan.

Brorsan var här i helgen och vi spenderade tiden på att köpa kläder till honom och se på film, mycket trevligt! Det var tack vare hans besök som det blev en ny jacka för mig. Verkligen på tiden med tanke på hur sliten och ful min gamla blivit.

Inga kommentarer: