söndag 15 maj 2011

Biten av vampyrer och en upphottad balkong

Fördelen med att jobba på ett bibliotek är att jag ser när böckerna jag vill låna kommer in. Nackdelen är att jag då lånar och sträckläser. Eller jag vet inte om det är en nackdel, men resultatet blir att det inte läggs nån tid på andra kvällssysslor. De två senaste dagarna har jag plöjt igenom tre böcker i Sookie Stockhouse-serien och väntar nu i spänd förväntan på nästa bok. Den är såklart utlånad och medan jag väntar kommer mitt huvud lugna ner sig, sluta tänka på mystiska, spännande, livsfarliga vampyrer som jag slipper ha i verkligheten.

Något jag faktiskt har gjort trots läsandet är att åka till plantagen och handla jord och växter. Tog och planterade på balkongen och har nu en liten miniträdgård som jag hoppas ska överleva det kyliga regn som nu faller. Det är mest tomatplantan jag är rädd ska stryka med, den hade nog föredragit högsommarvärmen som var förra helgen. Jordgubbarna verkar trivas än så länge och mina sockerärter har börjat hitta upp till ljuset. Välkommen säger jag och hoppas att de ska växa med god fart!

Inga kommentarer: