lördag 15 januari 2011

Läppcerat/salva med lukt av choklad

Ja de här ceraten ska lukta som choklad, men lyckas bara halvt med det. Gott luktar de i varje fall utan problem!Du behöver:
40 g rapsolja, kallpressad eko
20 g bivax
20 g kakaosmör med smak
3 dr rosmarin antioxidant

Mät upp vax, olja och kakosmör med hjälp av en våg.

Smält dem över ett vattenbad och droppa i tre droppar av rosmarin.

Fyll upp i ceratstickor, om du bara vill ha ceratstickor så behövs 20 stycken. Jag har idag fem och häller resten i en burk. Försöka att inte hälla för mycket i stickorna som jag gjorde, onödigt kladdigt...

Jag gjorde en till omgång, fast valde denna gång att bara ha i 15g vax för att få lösare konsistens och hällde upp i burkar.

1 kommentar:

ellinor sa...

åh det här MÅSTE jag göra. Har dock ingen våg..det blir en del att införskaffa först.

Ja, det är mysigt att äta frukost tillsammans faktiskt. Anledningen är ju dock tråkig; att det många dagar är de enda minuterna som vi kan träffas eftersom jag åker tidigt och han kommer hem när jag redan sover... men det blir ändring på det när han börjar plugga istället :)