måndag 2 augusti 2010

Tada!

Nu har jag iofs ingen bild på spektaklet eftersom jag är lat, men klänningen och skjortan är nu färdiga! Jag drog en lättnadens suck över att vara färdigsydd inför MTV. Sen började det klia i syfingrarna igen och jag började bygga om min första klänning som jag bara varit måttligt nöjd med. Nu har den fått lite mer passform (dvs mina bröst slipper hoppa) och jag ska ge mig på ärmarna ikväll. Ska göra nya som sitter lite tajtare och har knappar, för det är superpraktiskt. Och så har jag kommit på den briljanta (ehe) idén att jag ska sy en överklänning till den som matchar bra med färg och är lösare. För kalla dagar. Vi får väl se om jag kanske "tygfyndar" (köper tyg jag inte borde köpa) på medeltidsmarknaden nästa vecka... Läderfynd hoppas jag på iaf, vill sy väska, påse, skor, men är inte så sugen på en hel hud...

Idag MÅSTE jag plugga. Så än så länge har jag spelat EVE och kollat på överklänningar. Bra jobbat. Inte.

Inga kommentarer: