söndag 27 juni 2010

Sol och citron


Sitter och hinkar i mig citronvatten (BLÄ!) i kriget mot min urinvägsinfektion... Än kan jag andas så jag får väl vara glad för det lilla... :P

Har legat en stund i solen med några av mina kursböcker. Läser två sommarkurser, Forntid i Norr och Klimat/människa/samhälle. Det är väldigt intressant, men jag är lite omotiverad. Då är det bra när man kan sola med böckerna, mycket mer motiverande än att sitta inne!

Verkar förövrigt äntligen börja få lite färg. Har solat en stund varenda varm dag som varit, men det är först nu det börjar ta. Jag är en dålig människa och använder för närvarande bara solskydd (från ACO med spf 15) i ansiktet, men har sluppit att se ut som en kokt kräfta genom att sola med måtta. Ska jag vara längre stunder i solen blir det dock smörja för hela kroppen, det är inte värt det att sitta i långärmad polo när det är 25 grader i skuggan nästa dag...

Inga kommentarer: