onsdag 26 september 2012

Socker

Jag har väldigt lätt för att bli hungrig, om vardagarna äter jag frukost två gånger ( vid 5 och vid 8-9) och nu funderar jag på om en ändring i frukostsammansättningen skulle kunna lugna min hunger. En större andel fett och protein till frukost och mindre socker/snabba kolhydrater. Om vardagarna har jag slutat ha honung i teet, men vad gör det för skillnad om jag äter havregrynsgröt med sylt på? Kanske borde jag försöka slå in på samma väg som mina föräldrar. Mamma har slutat helt med kakor och godis, ja socker, och de äter mer grönsaker nu än tidigare. Att balansera upp kosten på vettiga grundpelare istället för att lappa och laga med socker och bröd skulle jag och mitt blodsocker må bra av. Om inte annat kanske jag skulle slippa bli så totaldöd när jag kommer hem från jobbet och ska laga middag...

1 kommentar:

Gaymasen sa...

Sv: Ja jag borde införskaffa mig riktiga regnkläder, är nog inte alls dumt här i Götlabörg ^^