fredag 6 april 2012

Trött och frustrerad

Om två dagar har jag knytkalas för att fira 25årsdagen som infaller på tisdag. Vi åker upp imorn till Stockholm där tillställningen äger rum och jag tänkte idag fixa lite godis med mandlar att bjuda på. Ett enkelt recept var hittat och jag satte igång, men i andra försöket var det bara att inse att det enkla receptet var en förbannad bluff. Jag följde det, men resultatet var inte i närheten av bra. Jag blir så trött på att det bara inte kan få fungera. Räcker det inte med att jag inte har råd att bjuda på kalas utan måste anordna knytkalas för att ens ha en möjlighet att fira födelsedagen? Jag är så jävla trött på att vara fattig nu. Vill kunna spara ihop lite pengar och sedan bjuda de jag tycker om på kalas.

Jag har fått ett tillfälligt städjobb nu så ett litet tag kommer inkomsten vara lite mer trygg. Men det räcker inte i längden.

Inga kommentarer: