måndag 2 april 2012

Hustittande på nätet

Jag är säkert knäpp och ett ärkepucko när jag kollar hus på nätet (som kollar hus på nätet..). Om det är lite nedgånget och skruttigt så är det inget minus. Bara det har en fungerande vedspis, eller varför inte en urgammal interiör som iofs behöver gigantiskt med arbete för att inte ramla ihop, men det är ju sååååå myssnyggt. Nått hus jag såg hade en vedpanna i köket som inte var eldningsbar. ???? Vad är vitsen med en vedpanna om man INTE eldar i den för varmvatten, eller åtminstone om vintern när kylan biter.

Sånt jag ser som positivt:
  • Eldningsmöjligheter. Öppen spis är mysigt, men guldet heter vedspis i köket som aldrig störs av strömavbrott. Gärna möjlighet att vedelda för värme.
  • Inte så upputsat, inte nyrenoverat i nån trist modern stil.
  • Jordkällare!!!!
  • Vuxna fruktträd som kan sysselsätta mig om sensommar/höst.
  • Billiga hus (gårdar). Om vi inte vinner på lotto (spelar inte så oddsen är små) kommer vi inte vara rika nog att köpa nått dyrt och flådigt, men ett billigt spektakel att renovera på i sisådär 20 år låter väl trevligt.

Jag är övertygad om att min käre pojkvän inte håller med mig på alla punkterna...