söndag 22 april 2012

Grönska i gråa april

Mitt i allt grått och trist som är nu har jag några fina glädjeämnen. Paprika, chili och tomatplantorna växer så det knakar. En av paprikorna har nästan utslagna blommor! Känns lovande. Även de andra har små, små blomknoppar så det ser ut att bli lite att skörda i sommar. Även basilikan och oreganon växer på, även om den senare tar det ganska lugnt. Ute har jag nu satt ärtor och plocksallad som jag köpte frön till igår. Hoppas att de ska gro snabbt så jag får fler bebisar att se efter. Dillen har börjat titta upp.

Det är första gången för mig med det mesta jag odlar från frö i år, det är bara ärter jag odlat innan och lyckats bra med. Hoppas verkligen att allt blir frodigt och ätbart så vi kan äta närproducerat på riktigt i sommar. Jag äter redan nu gallringsrädisor från balkonglådan...

Inga kommentarer: