måndag 20 september 2010

Typ nedräkning, 5, Valet.

Sveriges största partier i riksdagen är S, M och Mp, vem hade trott det? Ska nog sätta mig och läsa lite principprogram och liknande för att se vad de egentligen tycker, men hoppas att Mp ska gå med på ett Allianssammarbete. Skippa det här larviga blockuppdelandet nu, 5,7% av svenska folket har nu tydligt sagt att de är missnöjda. Varför skulle de annars välja SD? De flesta ville nog bara ha förändring och jag hoppas vi får det i att se S faktiskt förnya sin politik, detsamma för V. Mp i sin tur står inför ett stort val i dagarna och förhoppningsvis ska de kunna medverka till ett viktigt grönt framsteg. Sverige har talat, nu är det upp till de valda att göra det bästa av situationen, det betyder att de partier som är för mänskliga rättigheter och accepterar FN's beslut om kvotflyktingar till Sverige till exempel ska stå på sig!

Om jag förstod rätt så vill SD dra ner andelen kvotflyktingar som kommer till Sverige och istället hjälpa dom på plats(?). Då undrar jag i mitt stilla sinne, vet SD vad en kvotflykting är? Det är en människa som lever under så dåliga förhållanden att han/hon behöver skydd, FN (ett ganska världsomspännande organ som iaf jag tror har bra kunskap i ämnet) väljer att flytta dessa människor till länder där de ha bättre möjligheter att överleva och leva väl. Men vad vet jag, FN kanske kunde ge dessa människor en säkerhetsvakt istället, det verkar ju smartare än att ta bort faran...

1 kommentar:

Daniel sa...

Skrämmande utveckling!! Beklagar sweden!:/