torsdag 14 juli 2011

Tanken var god iallafall

Ute öser regnet ner. Jag hade storslagna planer för eftermiddagen. Solen skulle skina och jag skulle plocka körsbär innan jag lämnade jobbet, men regnet stoppade det hela. Håller tummarna för att jag ska kunna plocka imorn istället. Tillåter vädret ska jag plocka vinbär också. Jag lurade med mig en polare till ö&b och handlade kapsyler istället för bärplockandet och det var enda möjliga hindret i mina saftkokarplaner. Egentligen har jag redan bär så det räcker i frysen (jag har plundrat de små vinbärsbuskarna som växer på gården) men jag hoppas få ihop tillräckligt med färska bär så att jag har det frysta till en andra omgång när denna tagit slut. Jag har trots allt saftdrickarexperter här.

Vi satte mjöd i helgen och det kluckar glatt i vardagsrummet nu. Kul att vara igång igen och den här gången ska vi lyckas bättre än den förra. Tobbe ska med till medeltidsveckan så jag syr på en tunika till honom. Det blir inte så mycket nytt till mig iår, men jag hade tillräckligt med tyg kvar från min första klänning för att kunna göra tunikan. Till mig blir det 2 par lösärmar och så ska jag få klart min pälsfodrade cape. Tobbe vill även ha en ny coif. Och så har jag lovat hans polare att sy skjorta och brokor. Det kommer bli en härlig vecka.

Inga kommentarer: