torsdag 17 mars 2011

Vampyrböcker som suger ut min energi

Efter en fantastiskt trevlig helg i snöiga Delsbo, med den underbara släkten återvände jag till Kungsbacka med en känsla av att faktiskt ha laddat batterierna. När jag kom från jobbet i tisdags var jag inte alls så trött som jag brukar och jag utnyttjade detta för att börja läsa andra boken om Sookie Stockhouse. Sjukt spännande! Jag har börjat läsa väldigt mycket sen jag började jobba på fyren. På resan till och från Delsbo slukade jag två böcker och nu är jag på den andra sen dess. Det är skönt att kunna fly in i böckernas värld och det är så härligt att ha fri tillgång till böcker iom biblioteket. Det kan nog skapa nästan osunda läsvanor för mig att jobba där. Varenda gång jag ställer upp böcker hittar jag några jag vill läsa.

Ikväll blir det inte så mycket läsande, två av Tobbes vänner är här och hälsar på så jag sitter med datorn i knät och är social.

Inga kommentarer: